بگو دانش

زیبایی درونی باعث زیبایی بیرونیست

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

اولین نشانه برونشیت مزمن

سرفه خفیف است که سرفه سیگاری ها نامیده می شود. این سرفه می تواند کمی خلط هم ایجاد کند. خس خس کردن و تنگی نفس نیز میتواند همراه با این سرفه ایجاد شود. با پیشرفت بیماری، تنفس دشوارتر می شود. بیمار احساس می کند که باید فعالیت خود را کمتر کند. بدن دیگر نمی تواند اکسیژن کافی را بگیرد درنتیجه تغییراتی در ساخت خون پدید می آید.

تشخیص:

برای تشخیص برونشیت، پزشک ابتدا تاریخچه سلامتی فرد و علائم وی را بررسی می کند. سپس با گوشی طبی به سینه بیمار گوش می دهد. برخی صداهای خاص نشان دهنده باریک شدن راه هواست. این صداها شامل صدای خس خس و ترق ترق می شود.

آزمایش کشت خلط انجام می شود، به ویژه درمواقعی که رنگ خلط سبز شده باشد و خون در آن دیده شود. کشت به پزشک امکان می دهد که تعیین کند چه باکتری در خلط بیمار موجود است. سپس می تواند تصمیم بگیرد که برای کشتن این باکتری ها چه دارویی باید تجویز شود.

اولین قدم برای انجام کشت خلط این است که اجازه بدهید بیمار با سرفه کمی خلط تولید کند. آنگاه نمونه گرفته شده و 2 تا 3 روز در یک محیط گرم قرار داده می شود. تحت این شرایط باکتری به سرعت رشد می کند و تشخیص آن ساده می شود. خلط را میتوان از طریق برونکوسکوپی هم به دست آورد. در این فرایند، ابتدا داروی بیهوشی به بیمار داده می شود. سپس لوله ای به راه هوا فرستاده شده و نمونه خلط گرفته می شود.

قدم دیگر در تشخیص برونشیت آزمایش عملکرد ریه است. این مرحله با استفاده از دسگاه تنفس سنج انجام می گیرد. این آزمایش بسیار ساده، سریع و بدون درد است و معمولا در مطب پزشک انجام می شود. اگر عملکرد ریه کمتر از 80 درصد باشد میتواند نشانه ابتلا به برونشیت یا یک بیماری ریوی دیگر باشد.

بسیاری از بیماری های ریوی علائم مشابهی دارند. برای تشخیص صحیح بیماری پزشک باید آزمابشات دیگر مثل رادیولوژی سینه، ثبت ضربان قلب و یا آزمایش خون از بیمار بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

درموارد ساده تر از برونشیت حاد بیشتر علائم در سه تا پنج روز ناپدید می شوند

برونشیت حاد معمولا با یک عفونت و بیماری باکتریایی همراه می شود که علائم خاص خود از قبیل تب، و احساس بیماری را دارد. عفونت باکتریایی را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد. اما معمولا دربرابر عفونت های ویروسی اصلی موثر نیستند.

 

 

از مطالب زیر دیدن فرمایید :

 

راه حل برای افزایش حجم و کلفتی الت به صورت دائمی

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

افزایش دهنده اندازه الت اساسی مگناارایکس

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

خرید قرص مگنارکس داروی امریکایی بزرگ کننده الت

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

برونشیت حاد معمولا با علائمی شبیه به سرماخوردگی آغاز می شود

برونشیت حاد معمولا با علائمی شبیه به سرماخوردگی آغاز می شود، مثل آبریزش بینی، عطسه کردن و سرفه های خشک. اما، این سرفه ها خیلی زود عمیق تر و دردناک تر می شود. سرفه، خلطی سبز-زرد رنگ ایجاد می کند که حاوی خون، بزاق، سلول های مرده و سایر مواد می باشد. تب تا 102 درجه فارنهایت در این بیماری کاملا طبیعی است. سرفه ها همچنین می تواند با خس خس هم همراه شود.

 

 

ازمطالب زیر دیدن بفرمایید :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

بسیاری از ضایعات سفید از نظر کلینیکی شبیه لکوپلاکیا هست

بسیاری از ضایعات سفید از نظر کلینیکی شبیه لکوپلاکیا هست. از این رو قبل از تشخیص باید وجود این ضایعات را رد کرد. (از جمله برفک دهان) چنانچه ضایعه‌ای به‌طور خودبخود یا طی حذف محرک از بین برود تستهای بعدی برای تشخیص قطعی لازم نمی‌باشند. بیوپسی بافتی قطعی‌ترین روش برای تشخیص ضایعات معلوم لکوپلاکیا می‌باشد.

برنامه غذایی درمانی شامل دوزهای منفرد و ترکیبی از ویتامین‌های E، C،A، بتا کاروتن، آنالوگ‌های ویتامین A و رژیمی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌های متوقف‌کننده رشد سلولی (میوه‌ها و سبزیجات) می‌باشد.

کاندیدیازیس (برفک دهان)غالباً با لکوپلاکیا ارتباط دارد اما شیوع بیشتر آن در اریتروپلاکیا دیده می‌شود. وجود کاندیدیازیس ممکن است بیانگر کلونیزاسیون ثانویه این قارچ باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

لوکوپلاکی یا سفیدکژنه یک ضایعهٔ سفید رنگ است

این عارضه هر ناحیه‌ای از مخاط دهان را می‌تواند درگیر کند. با تروما و مصرف تنباکو ارتباط (به خصوص با دفعات و مدت زمان مصرف تنباکو) دارد. دیسپلازی بیشتر در لکوپلاکیایی که زبان و لب‌ها و کف دهان را گرفتار می‌کند وجود دارد (وجود دیسپلازی در ضایعات لکوپلاکیا خطر بدخیمی را افزایش می‌دهد) و کمتر در لکوپلاکیای ناحیه کام و رترومولر ایجاد می‌شود. لکوپلاکیای ناشی از مصرف تنباکو در صورت قطع مصرف تنباکو قابل برگشت است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

نشانه‌ها و کاربردهای تجویز منیزیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

پینتا نوعی بیماری پوستی است

پینتا نوعی بیماری پوستی است که توسط زیرگونه ترپونما پالیدوم کاراتئوم (Treponema pallidum Carateum) ایجاد می‌شود هر چند در خصوص گونه (species) بودن یا زیر گونه(subspecies) بودن این اسپیروکت اختلاف نظر وجود دارد و بعضی منابع عامل پینتا را به صورت گونه باعنوان ترپونما کاراتئوم (Treponema Carateum) یاد می‌نمایند بجای آنکه انرا زیر گونه‌ای از تر‍ونما پالیدوم و با عنوان ترپونما پالیدوم کاراتئوم (T. p. Carateum) بنامند.بیماری پینتا به طریقه غیر جنسی و به وسیله تماس مستقیم یا از طریق گزش حشرات منتقل می‌شود.تشخیص و درمان این بیماری مشابه سیفلیس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

ترپونما پالیدوم‌ها بیماری‌های مختلفی را ایجاد میکنند که مهم‌ترین و معروفترین آن‌ها سیفلیس است

ترپونما پالیدوم‌ها بیماری‌های مختلفی را ایجاد میکنند که مهم‌ترین و معروفترین آن‌ها سیفلیس است که یک بیماری تناسلی است و امروزه کمتر مشاهده می‌شود. بیماری‌های سیفلیس غیرتناسلی اندمیک ( Bejel) و یاز (Yaws) نیز توسط این گروه باکتری‌ها ایجاد می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

کشاورزان کنیایی از پردازش مرطوب برای آماده سازی قهوه استفاده می کنند.

آن ها هنگام برداشت محصول فقط گیلاس های قهوه قرمز که کاملا رسیده هستند را چیده و قهوه های خراب یا نارس را جدا می کنند. سپس لوبیاهای قهوه را به مدت 36 ساعت تحت فرایند تخمیر قرار می دهند تا پوشش قندی و لزج مانند آن جدا شود و در مرحله بعد آن ها را مقابل آفتاب خشک می کنند و به کارخانه می فرستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami

کنیا خاک های آتشفشانی حاصلخیز و اسیدی دارد

کنیا خاک های آتشفشانی حاصلخیز و اسیدی دارد که در کنار نور خورشید کافی و بارندگی فراوان شرایط عالی برای رشد قهوه فراهم کرده اند.

قهوه کنیا معمولا در ارتفاعات بالا بین 1400 تا 2000 متر بالاتر از سطح دریا کشت و برداشت می شود. خاک آن برای تولید قهوه عربیکا بسیار ایده آل است و کیفیت خوب این قهوه نیز تا حد زیادی از خاک مرغوب آن نشات می گیرد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ali alami